30 oktober 2008

4-0 Jerkbait!

Då har man vart ute ännu en dag ute i Slätbaken och fiskat. Jag va åter igen ute med min arbetskamrat Rainfors som vanligtvis flugfiskar men den här dagen tog mitt spinnfiskespö för att dra upp några gäddor. Men det gick ju sådär...

Gäddorna va över lag väldigt svåra med många hugg som inte fastna och flera gånger där gäddan helt missat draget och ist dragit en volt på ytan, otroligt feustrerande!Gäddorna va på hugget men deras presition va katastrof!

Det är en av tjusningarna med Jerk, att gäddan stiger underifrån och tar draget nära ytan så man helt enkelt får beskåda hela attacken. Frustrerande när dom helt missar draget men ändå väldigt spännande då man får fälja draget hela vägen in till båten och bara väntar på att en gädda ska presentera sig.

Det beror givetvis på vilka färger man har och hur grunt draget går. I mitt fall kör jag till 90% med min rödvita rapala som gätt mig otroligt mycke fisk. Det är ett drag som jag ser hela vägen in till båten och jag har fått se många spektakulära hugg.

Den här dagen Fick jag upp fyra gäddor:

1,5Kg, 2,4Kg, 4,1Kg och min
störta för dagen landa på 5,21Kg!

Reinfors fick NOLL gäddor!
Jerkbait visar åter igen sin överlägsenhet :P
Det är helt klart så att jerkbait lockar till fler hugg och lurar även dom störra bitarna. Tror vi sammanlagt fått runt 10gäddor över 5Kg sen vi(Team Skitmört) börjar med Jerkbait!
Kanon resultat i mina ögon!

//goa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Ser spännande ut inför söndag....och kallt...

mattias sa...

hehe. kmr bli minusgrader på söndag :s jag får ta och köpa mig ett par bra fiskehanskar!