7 oktober 2008



Namn: Mattias 'goa' Åberg
Ålder: 23
Bor: Norrköping
Familj: Flickvän

Hemmavatten: Slätbaken
Fisketeknik: För tillfället fiskar jag mest jerkbait då det är för mig en ny spännande och rolig teknik som också resulterat i många hugg. Utöver det så kör jag spinnfiske, trolling och nattbete på löja.
Rekordfiskar: Gädda 7,02 kg, Gös 3,5 kg, ål 1,6kg.
Fångade fiskar: Abborre, mört, braxen, torsk, gädda, gös & ål.
Favoritdrag: Det varierar givetvis beroende på väder men den röd/vita Bomber som jag äger har gett mig otroligt mycket gädda.
Dröm fiskeresa: Beror på vad man vill fiska, men just nu ligger gäddfisket varm och då skulle det vara finska viken som man hört mycke om!
Andeknot: Då jag en tidig morgon gick upp för att dra upp mina fyra spön som legat i över natten som bottenmete med löja så kände jag att det var något otroligt tungt som satt på kroken, visst kan det vara botten men jag kände samtidigt att det drog så hoppet tändes rejält. När jag börjar få in metet ser jag en relativt stor gös (3,5kg!) med en gädda som tagit ett enormt huggtag rätt över ryggen på gösen. Gäddan måste kämpat länge med gösen då gösen hade svåra skador över hela ryggen och var stendöd. Dess värre släppte gäddan taget då den kom allt närmare bryggan och jag fick nöja mig med gösen, som inte heller var så liten. Gäddan var drygt tre gånger så stor som gösen och jag hade gärna haft den på vågen, men sånt är livet. Men det är vad jag kallar DUBBELHUGG!!! ;)

Inga kommentarer: