12 oktober 2008

Resultatet från fisket 8-9okt

Hejsan alla fiskeälskare. Som ni kanske redan läst va jag(mattias) ute och fiska gädda två dagar nyligen. Med facit i hand vart det en mycket lyckad fisketur.

Jag bärjade fisket på torsdagen den 8e med att gå upp vid kvart i sju. Det va fortfarande mörkt och det va dess värre väldigt lugnt ute. Ingen vind, inga moln. Men det började ändå väldigt lovande. Redan vid andra fiskestället fick jag min första gädda och det va intill vasskanten som jag fick hugget. Fisken visade sig va sörre än beräknat och jag slog mitt personliga rekord med fisken som vägde 4,3Kg(bilden till höger).
Men det va också den ända som visade sitt intresse så här på morgonkvisten, för sen så dog det helt. Inga hugg alls och det kändes hopplöst.
Senare på dan fick jag en gädda på dryga 1Kg men det va allt. Det va en aldelses för lugn och stilla dag för gädderna som antagligen sökt djupet.

Dag två började som den första... vattnet låg helt stilla och det va helt molnfritt. Men jag hade tålamod och allt eftersom dagen gick började det blåsa upp och molnen gled in. Och så gäddorna!
På bara en timma hade jag fått mer fisk än vad jag fått på de 12 timmarna jag tålmodigt kämpat igenom under dag ett och två. Och det va värt väntan.... för jag fick dra upp en mycket fin gädda som visade sig väga 7,02Kg. Det kändes kanon att få dra upp den och fyra andra gäddor från samma position(lite av ett nytt favorit ställe) ;P

Mitt mål för fisket va att utveckla min teknik och resultatet kan man klart se i att jag tog upp två större gäddor på två dagar än vad jag tidigare gjort på dryga 10år med spinnfisket. All heder till spinnfisket som är kanon, men jerkfisket har för mig bevisat sin kapasitet i att lättare lura fler och stora gäddor.

Sammanlagt drog jag ihopp en totalvikt på 18,54Kg.
//goa

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till nytt pb.

Andreas Åberg sa...

Som fisken ser ut på bilden har du väl redan lagt på ett halvt kilo....;)

mattias sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
mattias sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.