8 oktober 2008

Jerkfiske 8-9okt!

Nu blir det att ta fram sitt nyinköpta Jerkset och fiska igen.
8-9 oktober blir två dagar där jag(Mattias Åberg) hoppas kunna utveckla min jerkteknik och på bästa sätt kunna lura gäddorna. Fiskevattnet hittar vi strax utanför Söderköping, närmare bestämt Slätbaken. Viken är för mig ett känt vatten och jag vet att det finns mycke gäddor att lura! Mitt mål med resan är givetvis att utveckla min jerkteknik och att komma över en sammanlagd vikt på säg 15kg. Första dagen kommer även min bror(Andreas) ut för att delta i kvällsfisket. Vädret ska enligt rapporterna bli växlande molnighet med en stark sydvästlig vind, allså bästa möjliga förutsättningar för bra fiske!

Resultatet kommer redovisas inom några dagar efter avslutat fiske.
//goa

4 kommentarer:

Andreas Åberg sa...

Lycka till. Vi ses imorgon kväll!

Anonym sa...

Lycka till. Plocka inte för stort bara.

Andreas Åberg sa...

Hörde om nytt PB, 4,3 kg. Hoppas du hittar större. (

Andreas Åberg sa...

7,02 kg, grattis!