3 juni 2010

Min fiskekompis Andreas Åberg

Suget inför fisket i helgen är otroligt stor. Här kommer en presentation av min bästa fiskekompis Andreas Åberg.

Andreas och jag fick kontakt med varandra i samband med att han gifte sig med min kusin. Vi umgicks inte speciellt mycket till en början vilket man kan tycka är synd så här i efterhand. Det var först när vi båda fick barn som vi tog upp kontakten mer och började träffas. Ganska snabbt insåg vi hur lika vi var på de flesta områden vad gäller fiske, sport och mat m.m. Vi verkar också ha samma syn och inställning till livet.

Fiska ihop började vi göra för ca 4 år sedan och sen dess har det bara blivit mer tid på skön, mer utrustning och även en mycket djupare gemenskap mellan oss. Andreas är idag en av mina närmsta och bästa vänner. På våra fiskturer är det sällan tyst i båten. Jag måste erkänna att jag kanske är den som låter käften glappa mest. Men Andreas är inte så dålig han heller.

På våra fiskturer snackar vi om precis allt. Det mesta handlar dock om fiske och sport. Bland de bästa med Andreas är att han alltid är positivt inställd till allt och en vän man verkligen kan lite på. Vi har aldrig tråkigt när vi är ute på våra fiskpass. Jag tror aldrig jag har skrattat så mycket som den gången vi pratade om vart man hade tagit mest fisk. Andreas frågade då mig om jag någon gång ”hade tagit honom i slätbaken”. Den kommentaren får han fortfarande höra på nästa varje fisketur.

Många fina fisketurer har vi haft och mer kommer det bli. Just nu handlar snacket mest om helgens fiske och vem som kommer vinna. Vi tävlar alltid när vi fiskar dels för att sporra varandra för att göra bättre resultat. Vårt mål med denna blogg och Team Plankton är främst att försöka ta sig in i 10-kilos klubben och jag kan inte tänka med någon bättre än världens bästa fiskevän Andreas att försöka uppfylla detta mål med.
Vi ses på Lördag Andreas.
Skitfiske på er.

Inga kommentarer: